Pistaatsiapähkel on oluline tervisliku ja tasakaalustatud toitumise allikas, toome välja pistaatsiapähkli 10 kasulikku omadust.  Pistaatsiapähkel on ka looduslik energisaator, mistõttu sobib hästi hommikusöögiks ja suupisteks.

Suur kiudainete ja valkude sisaldus ning vilja tahke konsistents pikendavad toitainete toimimisaega ja jätavad küllastustunde pikemaks ajaks. Lisaks on raud, B6-vitamiin kõik olulised ained ainevahetuse kiirendamiseks ja sellest tulenevalt kehakaalu languse stimuleerimiseks.

Pistaatsiapähkleid võib leida nii värskelt, röstitult kui ka soolatult. Kiireks suupisteks sobib koorimata pistaatsiapähkel ilma soolata. Soolavaba koorega pistaatsia sobib suurepäraselt ka prosecco või aperitiivitega. Ideaalne tervislikum variant erinevate magustoitude näiteks pistaatsiakook, pistaatsiakreem, pistaatsia jäätis ja pistaatsia makroonid kaunistamiseks ja täidiseks.

Parimad ja kvaliteetseimad pistaatsiapähklid tulevad Itaaliast, Sitsiilias külast nimega Bronte. Sealne vulkaaniline ja eriti toitev pinnas koos kindlate protsesside ja traditsioonidega on taganud Verde di Bronte nimelisele pistaatsiapähklisordile DOP märgiga sertifikaadi.

Pistaatsiapähklitel on mitmeid eeliseid. Mineraalide olemasolu muudab selle kasulikuks lihaste ja füüsilise väsimuse vastu võitlemiseks, eriti fosfor aitab kaasa glükoositundlikkuse protsessile ja vähendab II tüüpi suhkurtõve riski. Antioksüdandid ja E-vitamiin avaldavad tõhusat toimet vabade radikaalide vastu, kaitstes rakumembraane vananemise eest.

 

PISTAATSIAPÄHKEL –  10 KASULIKKU OMADUST 

 

1. Pistaatsiapähkel sisaldab palju kasulikke toitaineid

Pistaatsia on tervisele kasulik, kuna see annab uskumatult palju toitaineid. Suurepärane raseduse ajal tarbimine tänu suurele Omega 3 ja Omega 6 sisaldusele aitab tänu foolhappe olemasolule loote närvisüsteemi õigesti arendada. Lisaks aitab kiudainete olemasolu parandada soolestiku funktsioone ja hoiab ära kõhukinnisuse.

2. Kasulik aneemia ennetamiseks ja raviks

Pistaatsia sisaldab vaske, mis on raua imendumiseks hädavajalik mineraal, seega on see suurepärane aneemia ennetamiseks ja raviks. See on ka hea tuju stimulaator ja võitleb stressiga, samas kui vitamiin B6 stimuleerib müeliini tootmist, mis on meie aju jaoks oluline, kuna see aitab närvikiududel õigesti teavet vahetada.

3. Kasulik luudele ja hammastele

Pistaatsia aitab luudel ja hammastel terveks ja tugevaks kasvada: oluliste mineraalide nagu kaalium, kaltsium, vask, tsink ja raud ning B-vitamiinide sisaldus soodustab nende tervist ja hoiab neid stabiilsena.

4. Kasulik juustele

See on ka tõeline ravim juustele, seda jällegi tänu suurele mineraalide, aga ka kuivade juuste vastu suunatud E-vitamiini sisaldusele.

5. Kasulik hea kolesteroolitaseme säilitamiseks

Rikas küllastumata rasvade sisaldus, mis aitab säilitada vere normaalset kolesteroolitaset, sisaldab pistaatsia märkimisväärses koguses ka palju kiudaineid, antioksüdante, kaaliumi ja magneesiumi. Need ained aitavad hoida halva kolesterooli taset veres kontrolli all ja tõsta head taset.

6. Kasulik diabeedi vastu

See on looduslik abivahend võitluses II tüüpi diabeedi vastu ja pistaatsiapähklid sobivad suurepäraselt selle vastu võitlemiseks. Neis sisalduv fosfor suudab tegelikult hoida veres glükoositaset ja lagundab ka aminohappeid. Antioksüdant ja põletikuvastane toime mängivad olulist rolli ka süsivesikute ainevahetuses.

7. Kasulik silmadele

Pistaatsiapähklites suures koguses sisalduvate kahe antioksüdantkomponendi olemasolu võib vähendada silmahaiguste, näiteks makulaarse degeneratsiooni – haiguse, mis sageli mõjutab eakaid, nakatumise ohtu.

8. Kasulik nahale

Pistaatsia sisaldav antioksüdant E-vitamiin ja asendamatud rasvhapped on nahale kasulikud. E-vitamiin integreerib naha limaskestade rakumembraane, kaitseb nahka kahjulike UV-kiirte eest, hoiab ära nahahaiguste ilmnemise ning aeglustab vananemist ja kortsude teket.

9. Kasulik südamele

Tasakaalustatud toitumisse integreeritud pistaatsiapähklite tarbimine aitab hoida südant tervena ka diabeetikutel, kuna neis on palju kiudaineid, rasvhappeid ja antioksüdante. Lisaks sisaldavad pistaatsiapähklid ka kaaliumit, mis on kasulik vererõhu kontrollimiseks, tiamiini, südame normaalseks tööks, vaske ja mangaani, seleeni, riboflaviini, tsinki ja E-vitamiini, mis on kasulik rakkude kaitsmiseks oksüdatiivse stressi eest.

10. Kopsuhaiguste vastu

Texase naisülikooli (TWU) teadlaste poolt läbi viidud uuring on leidnud, et see puu on tänu E-vitamiini heale kogusele tõhus kopsuvähi vastu võitlemisel. Eelkõige suurem gamma-tokoferooli, E-vitamiini vorm, tarbimine.

 

Vastunäidustused

Vaatamata tohutule kasule, mida see kogu kehale pakub, on pistaatsiapähkel, nagu muud tüüpi pähklitel, ka vastunäidustusi. Esiteks ei tohi me seda liialdatult tarbida ning arteriaalse hüpertensiooni ja veepeetuse korral ei ole soovitatav tarbida soolatud pistaatsiat, vaid on eelistatav kasutada pistaatsiat ilma soolata.

 

Mitu pistaatsiat päevas süüa?

WHO (Maailma Terviseorganisatsioon) soovitab süüa mitte rohkem kui 30 grammi pistaatsiapähklit päevas, mis vastab umbes 49 pistaatsiapähklile, mida tuleks eelistatult süüa hommikul või pärastlõunal. Südamehaiguste või neerupuudulikkuse all kannatajad peaksid hoiduma soolatud pistaatsiapähklite tarbimisest.

Kokkuvõtteks võib öelda, et pistaatsia on suure toitevõimega toit, mis tasakaalustatud toitumisse kaasatuna soodustab kehakaalu langust ja hoiab samal ajal kogu kehas kõrget heaolu taset. Mainitud pistaatsiapähkli 10 kasulikku omadust on vaid mõni mitmete heategurite seas. 

 

Järgmised toiteväärtused vastavad 100 grammi pistaatsiapähklit (söödav osa).

  • Pistaatsiapähkel kcal 562,1 kcal
  • Rasva 45 g
  • Küllastunud rasvhapped 6 g
  • Polüküllastumata rasvhapped 14 g
  • Monoküllastumata rasvhapped 24 g
  • Transrasvhapped 0 g
  • Kolesterool 0 mg
  • Süsivesikud 28 g
  • Toidukiud 10 g
  • Suhkur 8 g
  • Valk 20 g
  • A-vitamiin 415 RÜ
  • C-vitamiin 5,6 mg
  • D-vitamiin 0 RÜ
  • B6-vitamiin 1,7 mg
  • Vitamiin B12 0 µg
  • Magneesium 121 mg
  • Naatrium 1 mg
  • Kaalium 1,025 mg
  • Kaltsium 105 mg
  • Raud 3,9 mg

 

Dolce Italy lemmikud pistaatsiapähklitega retseptid:

 

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Meie veebilehel kasutatakse küpsiseid. Küpsised aitavad tagada veebilehe nõuetekohase toimimise ning täiendamise, püüdes individualiseerida Teie veebilehe sirvimise kogemust ning esitada Teile pakkumisi, mis oleks aktuaalsed just nimelt Teile, kasutatakse ka sihtotstarbelisi küpsiseid. Kui vajutate „nõustun“, siis annate seega oma nõusoleku sihtotstarbeliste küpsiste juurutamiseks ja kasutamiseks. Oma nõusoleku võite tühistada suvalisel ajal muutes oma brauseri seadeid ja kustutades salvestatud küpsised. Rohkem teavet.